En dan kijk je even terug…

Regelmatige rubiek van de voorzitter van de HTFC over nieuws en actualiteiten binnen de club en daarbuiten. Dit forum is voor iedereen toegankelijk, ook voor niet-leden van de HTFC
Niek_Engelbarts
Voornaam: Niek
voorvoegsel:
Achternaam: Engelbarts
NTFU nr: 246228
Mijn fiets(en): Ridley Orion (race)
Canyon Grand Canyon AL 9.9 (mtb)

En dan kijk je even terug…

Bericht door Niek_Engelbarts » di 20 dec 2016, 11:08

Afgelopen week was de laatste bestuursvergadering van dit kalenderjaar. Het was de eerste
vergadering “op volle oorlogssterkte” waardoor we met zeven bestuursleden de overvolle
agenda door konden nemen: de clinic voor startende fietsers op initiatief van Susanne
Bouwhuis; de MTB-jeugd o.l.v. Andries Rienks die voor het eerst op jeugdkamp gaat; Maikel
Bouwman die het afgelopen jaar geëvalueerd heeft met alle coördinatoren van de
toerdersgroepen en alweer druk bezig is met de voorbereidingen t.b.v. het gericht fietsen;
Barend Morsinkhof die in gesprek is met diverse sponsoren en DVO over verdere
verregaande samenwerking; Han Ditzel die als kersverse secretaris het jaarverslag zal
schrijven; Robert Mentink die de commissie van de AvondFiets4Daagse gaat ondersteunen
bij de organisatie voor het komende jaar en de zoektocht naar nieuwe commissieleden en
ondergetekende is in overleg met het Lankheet en de overige natuurorganisaties binnen de
Groene Waaier over het attractiever maken van onze vaste MTB-route in combinatie met de
zorg voor de natuur. Het is ontzettend plezierig om op deze manier, samen met de overige
bestuursleden, richting te kunnen geven aan onze vereniging. Uiteraard is dit niet mogelijk
zonder de bijdrage van de vele andere vrijwilligers binnen onze vereniging.

De decembermaand is toch ook een moment van terugkijken op het afgelopen jaar. Er is
weer het nodige gebeurd binnen onze vereniging. Ik denk hierbij aan de overstap van het
Gängelhuuske naar de kantine van DVO; positieve overleggen met Het Lankheet over de
vaste MTB route; HTFC’ers die opgeleid zijn tot wegkapitein en de vele aanmeldingen van
nieuwe MTB-jeugdleden die overigens zeer professioneel begeleid worden en een uitdagend
en afwisselend trainingsprogramma kunnen volgen. Ook de AvondFiets4Daagse, de Holland
Schwarzwald- en de Kikvoschtocht, de meerdaagse, de club BBQ, de Run Bike Run, de
oliebollentocht en twee ledenvergaderingen passeerden weer de revue. Maar bovenal is er
weer vaak een veel gefietst, en hebben ruim 440 leden (!!!), ieder op hun eigen wijze en
niveau, kunnen genieten van het fietsen binnen onze prachtige club!

Uiteraard zijn er nog veel wensen voor de toekomst, en er zijn ook zeker zaken die nog
verbeterd kunnen worden. Toch denk ik denk dat we erg tevreden mogen zijn over hetgeen
we met elkaar bereikt hebben. Nogmaals dank aan iedereen die hier zijn/haar bijdrage aan
heeft geleverd!

Ik wens jullie allen fijne feestdagen toe en een gezond en sportief 2017! (En graag tot ziens
bij de oliebollentocht om met elkaar te proosten op het afgelopen en het nieuwe jaar!)

Met sportieve groet,

Niek Engelbarts
Voorzitter HTFC
Plaats reactie