Napraten

Naam van de tocht: Na regen komt ..
Plaats: Diepenheim - Geesteren - Needse Berg
Datum: 2018-03-30
Schrijver: joop

Na regen komt ..

Vanmorgen bij het opstaan en ontbijten regent het nog pijpenstelen. De weersverwachting is echter dat het rond 09.00 uur droog zou worden. Via de whatsapp-groep wordt afgesproken dat we om 09.30 vertrekken en niet om 09.00 uur. Wat me wel verontrustte was dat via diezelfde whatsapp-groep onze bandenfluisteraar aangeeft dat hij het te nat vindt en niet meefietst. Dit weertype geeft wel erg veel kans op lekke banden bedacht ik me, en nou is hij er niet bij. Nou ja ...we zien wel.

Er staan om 09.30 uur 11 racers bij de start, en ook een handjevol MTB'ers. Precies op tijd vertrekken we op de racefiets. Hennie is weer de wegkapitein, en het gaat richting Bentelo zegt hij. Nou neem ik dat tegenwoordig met een korreltje zout, want plannen zijn er om te veranderen bij Hennie. Wat ik ook merk is dat het tempo er meteen goed inzit. Ik zie Peter L op kop fietsen en het gaat zo'n 32 km/uur. Als dat maar goed gaat.

Na drie kwartier is er een lekke band van Olaf. Olaf wordt bijgestaan door onze huisarts Herbert. Het duurt 9 minuten. Valt me nog mee, en dat zonder Bennie E. Verder gaat het weer langs het kanaal. De zon schijnt nu, en het lijkt wel lente. Iedereen draait netjes mee rond, behalve Mees. Die had nog dikke benen van gisteren. Gisteren? Ja, hij had in zijn uppie gefietst. Mees heeft weer de meest wilde plannen dit zomerseizoen, en moet daarvoor in vorm zijn. Gaat hem zeker lukken allemaal.

Door de lekke band snijdt Hennie zijn oorspronkelijke route iets af. Needse Berg gaan we over, en daar merk ik dat ik nog aardig wat te kort kom t.o.v. enkele medefietsers. Ook bij het nieuwe viaduct over de nieuwe N18 vlak bij Haaksbergen moet ik aardig afzien. Maar .... ik laat het niet merken (hoop ik ;).

We finishen bij DVO om iets over half twaalf. De MTB'ers zijn er al, en het is een behoorlijk kippenhok, maar wel gezellig. De koffie was wat aan de slappe kant, maar dat zijn allemaal aanloop-verschijnselen neem ik maar aan. Het was een mooie en pittige rit, de fiets ziet er niet uit van de spetters, maar een kniesoor die daar op let.